După eliminarea subvențiilor pentru mașinile electrice în Germania, vânzările au înregistrat o scădere de aproape 55% în prima lună.

196

Se observă clar că stimulentele generoase oferite de guvernele europene, inclusiv de cel al țării noastre, care la un moment dat oferea cel mai mare bonus din Uniunea Europeană, au influențat artificial creșterea vânzărilor de mașini electrice. Cu decizia Germaniei de a elimina aceste subvenții din 2024, vânzările de mașini electrice au suferit o scădere dramatică în ianuarie, înregistrând o reducere de 54.9% față de decembrie 2023. De asemenea, vânzările de modele plug-in-hybrid au scăzut cu 19.6%. În schimb, interesul pentru mașinile convenționale a crescut neașteptat, cu vânzările de autovehicule pe benzină crescând cu 9.1% și cele diesel cu 9.5%.

Cu toate acestea, comparația făcută între lunile consecutive și nu între aceleași luni din ani diferiți poate părea inechitabilă, având în vedere că decembrie este tradițional o lună puternică pentru vânzări datorită stimulentelor de stat, pe când perioada ianuarie-februarie este, de obicei, mai slabă în acest sens. Aceasta sugerează că analiza ar putea fi afectată de o comparație între „mere și pere”, luând în considerare diferențele sezoniere și impactul bonusurilor de stat.